10 Ağustos 2012 Cuma

hemşire denince aklınıza ne geliyor? eminim ki birçoğumuzun zihninde bu resim canlanıyordur. bir eliyle sus işareti yapan diğer eliyle de tehdit edercesine iğne tutan ciddi mizaçlı hemşire. onlarca yıldan bu yana eskimeyen bir imajdır bu. ben de bu blokta "positioning" yani konumlandırma kavramını bu resimden yola çıkarak anlatmak istiyorum. Reis ve Trout konumlandırma kavramının yaratıcılarıdır ve onlara göre konumlandırma bir ürüne yapılan şey değil, tüketicinin aklına yaptığınız şeydir. ve konumlandırma öyle kolay kolay oluşabilecek, oluştuktan sonra da kolay kolay zihinlerden silinebilecek bir şey değildir. nasıl yıllardır hemşire denince akıllarda bu resim canlanıyorsa, doğru konumlandırma stratejilerine ulaşabilmiş ürünler de belli başlı resim, ses ya da kişilerle hatırlanacaklardır. bu yüzden firmalar üretimdeki konumlandırma aşamasında çok dikkatli ve geniş bir bakış açısıyla düşünüp ; doğru stratejiyi bulmaya çabalamalılardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder