24 Ağustos 2012 Cuma

Ambalajlama ,üretici açısından üzerinde gerçekten düşünülmesi gereken bir faktördür. Bir ambalaj bazen yaratıcılığıyla yeni müşteriler çekebilirken, bazen de tüketiciye mesajlar verebilir. Bir ambalajın yapabileceği bir diğer şey de taşıma kolaylığı sağlamaktır. Bugün büyük küçük tüm işletmelerin başlıca giderleri arasında lojistik giderleri bulunmaktadır. ve doğru şekillendirilmiş bir ambalaj , bir tırda taşıyabileceğiniz ürün miktarını rahatça katlayabilir. böylelikle tek seferde çok daha fazla ürün taşıyabilirsiniz. bu düşünceyi destekleyen güzel bir örnek de mutfaklarımızın başlıca ihtiyaçlarından olan irmik. Nuh'un Ankara adlı marka irmiklerini vakumlayarak ambalajlamış ve onları küp şekline getirmiş, böylece taşıma yaparken karşılaştığı hava boşluklarını ortadan kaldırmiş. tüketiciye vaadettiği şey ilk bakışta tazelik de olsa üreticinin asıl amacı lojistik giderlerini düşürmek.
Bu da aynı miktarda bir başka ürün. siz de aynı miktardaki irmiklerin kapladığı alnlar arasındaki farkı görünce şaşıracaksınız.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder